dilluns, 23 de novembre del 2009

TREBALL RECERCA III

" Així doncs ha sigut cansat l'elaborar, però molt gratificant pel fet que he enriquit la meva memòria amb la informació que no podria haber sabut mai, i que a partir d'ara ja en disposaré per parlar del meu poble."

Doncs sí ha estat una mica així. El 2002 vaig fer aquest treball de recerca, em va agradar molt, la història i la geografia sempre m'han agradat. Ara feia dies que no el tocava i ja començava a oblidar molt del contingut i tot el què en vaig aprendre. Per això l'he llegit i n'he extret les informacions que més em xocaven.

És part de la història, quan parlen de les tradicions i m'expliquen les d'aqui de muntanya, del parlar, de la pagesia... són tot coses que em fan recordar com de difícil és mantenir-les d'allà d'on vinc, com ha canviat tot, com tot això ja forma part de la nostra vida, i com malgrat que ja no és el què era en el passat ara som una societat més rica i variada. Tot canvia i només ens queda valorar el Sant boi d'ara.

Malgrat ser lluny i preferir la vida a la muntanya, me'n sento orgullosa del meu poble, Sant Boi de Llobregat, i des del Pallars el miro amb els seus canvis, intentant comprendre'ls i recordant els anys que hi he passat. A la fi allí hi viuen moltíssimes persones que aprecio molt i és on són els meus origens.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Tardor al Pallars